爱情故事

Novels and short story _ long story _ 爱情故事
شین براری

爱情故事

Novels and short story _ long story _ 爱情故事

شین براری
爱情故事

爱情故事
رمان بالای هجده سال
رمان سانسور نشده
رمان ممنوعه
رمان عاشقانه
رمان اندروید
رمان موبایل
رمان مجازی

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • 11 Mehr 01، 18:47 - کانون شاملو
    عالی
نویسندگان

بهترین آثار کلاسیک

Tuesday, 13 Mehr 1400، 02:14 AM
کلاسیک به آثاری گفته می‌شود که پیوسته درباره‌ی آن صحبت می‌شود. کتاب‌هایی که آن‌قدر مشهور هستند که گاهی صحبت در مورد نخواندنشان باعث شرمندگی می‌شود. خیلی از افراد جمله‌ی «بودن یا نبودن. مسئله این است ...» را در گفت‌وگوهای روزمره‌ی خود به کار می‌برند بدون اینکه حتی بدانند نقل‌قولی از یک اثر کلاسیک ( هملت از شکسپیر) است. ادبیات کلاسیک دراصل بیشتر بر سر زبان‌هاست تا اینکه خوانده‌شده باشد. آثار کلاسیک مستقل از زمان هستند، باگذشت زمان نه‌تنها کهنه نمی‌شوند بلکه اعتبار بیشتری پیدا می‌کنند. آثار دیکنز، بالزاک و داستایوفسکی بعد از گذشت سالیان برای پیر و جوان لذت‌بخش و جذاب هستند. پس اثری را می‌توان کلاسیک نامید که محدود به یک دوره‌ی زمانی مشخص نباشد. اگر شما جزو افرادی هستید که از مطالعه رمان‌های کلاسیک جذاب لذت می‌برید، پیشنهاد می‌کنیم تا در ادامه همراه انتشارات جنگل باشید تا 6 مورد از رمان‌های کلاسیک جهان را به شما معرفی کنیم.

1- تصویر دوریان گری اثر اسکار وایلد رمان فلسفی از ادبیات کلاسیک جهان
کتاب Dorian Gray یک رمان گوتیک و فلسفی از اسکار وایلد است که ابتدا در سال 1890 در ماهنامه Lippincott منتشر شد و به خاطر مسائل تند اجتماعی سردبیر مجله مجبور شد بدون اطلاع وایلد تقریباً پانصد کلمه قبل از انتشار کتاب را حذف کند.

Dorian Gray
علی‌رغم سانسورهای بسیار، تصویر دوریان گری اخلاقیات و فرهنگ متفکران و منتقدین ادبی بریتانیا را به‌شدت به چالش کشید، برخی از آن‌ها معتقد بودند اسکار وایلد باید برای نقض قوانین فکری و فضای عمومی جامعه تحت پیگرد قانونی قرار گیرد. در واکنش به اتهامات، وایلد از رمان و اثر خود در مصاحبه با مطبوعات بریتانیا دفاع کرد، اگرچه او شخصاً هنگام بازبینی کتاب و طولانی‌تر کردن داستان برای انتشار در سال بعد، برخی از موارد بحث‌برانگیز را حذف کرده بود.

نسخه طولانی‌تر و ویرایش شده تصویر دوریان گری که در سال 1891 در قالب کتاب منتشر شد، شامل یک بیانیه برای دفاع از حقوق هنرمند و مسئله هنر برای هنر بود. محتوا، سبک و ارائه چنین درآمدی به معنای واقعی آن، به‌عنوان یک بیانیه ادبی و هنری وارد عرصه نقد ادبی شد.

به‌عنوان نماینده ادبیات قرن نوزدهم، تصویر دوریان گری بر پایه عناصر داستانی گوتیک بناشده که درون‌مایه‌های بسیار پراهمیت و مهمی همانند رمان فاوست را به تفسیر گذاشته است.

خرید کتاب The Picture of Dorian Gray

2- جنایت و مکافات اثر فئودور داستایوسکی، اثری ماندگار از کتاب‌های کلاسیک
کتاب جنایت و مکافات یکی از آثار برجسته و عظیم نویسنده روسی، فیودورداستایفسکی است. این رمان اولین بار در مجله ادبی Russian Messenger در دوازده سری متوالی در سال 1866 منتشر شد و سپس بعدها در یک جلد کتاب مستقل به چاپ رسید. جنایت و مکافات دومین رمان کامل داستایفسکی است که پس از بازگشت وی از 5 سال تبعید در سیبری به رشته تحریر درآمد. جنایت و مکافات اولین رمان بزرگ در دوره بلوغ فکری داستایفسکی محسوب می‌شود.

جنایت و مکافات روایت کننده داستان زندگی یک دانشجوی فقیر به نام «رادیون راسکولنیکف» است. او بدون اختیار و به شکل عجیبی زنی رباخوار و خواهرش را به قتل رسانده و آن‌ها درجایی پنهان می‌کند که دست هیچ‌کس به آن‌ها نرسد. رفته‌رفته او به خاطر این موضوع و عذاب وجدان بیمار شده و هرکسی که ملاقاتش می‌کند، در نظرش مشکوک می‌نماید، چراکه او مدام هراس دارد مبادا کسی از درستی ماجرا بویی برده باشد.

کتاب جنایت و مکافات
استراکوف، یکی از منتقدین آثار داستایفسکی، این رمان را بسیار ستایش کرد و اظهار داشت که فقط رمان جنایت و مجازات در سال 1866 خوانده شد و داستایفسکی توانست به‌طور دقیق و واقع‌گرایانه تصویر یک شهروند روسی را به تصویر بکشد.

خرید کتاب Crime And Punishment

3- مادام بواری اثر گوستاو فلوبر، از شاهکارهای ادبیات جهان
رمان مادام بواری نخستین رمان نویسنده فرانسوی گوستاو فلوبر است که در سال 1856 منتشر شد. شخصیت اصلی که نام خود را از عنوان رمان گرفته است در تلاش است تا برای فرار از مادی‌گرایی و دغدغه‌ها و پوچی‌های زندگی شهری زندگی‌اش را رنگ و لعاب تازه‌ای ببخشد.

نزدیک چهار سال نوشتن این داستان به طول انجامید. هنگامی‌که این رمان ابتدا به‌صورت سریالی بین 1 اکتبر 1856 و 15 دسامبر 1856 در La Revue de Paris منتشر شد، بسیاری از منتقدین این رمان را محکوم کرده و آن را مورد پیگرد قانونی قراردادند. محاکمه‌ای که در ژانویه 1857 برگزار شد حتی به بدنامی بیشتر داستان انجامید. اما پس از تبرئه شدن فلوبر در 7 فوریه 1857، مادام بواری به‌عنوان پرفروش کتاب آوریل سال1857 شناخته شد و شهرت آن خیلی زود بر سر زبان‌ها افتاد.

رمان مادام بواری
مادام بوواری نمود یک اثر بسیار برجسته و ممتاز رئالیسم ادبی است. امروزه، از این رمان به‌عنوان شاهکار فلوبر یاد می‌شود و آن را یکی از تأثیرگذارترین آثار ادبی در تاریخ ادبیات داستانی می‌دانند. جیمز وود، منتقد انگلیسی، می‌نویسد: «فلوبر، حالا چه با نیت خیر یا شر، روایتی را به وجود آورد که بیشتر خوانندگان آن را به‌عنوان روایت واقع‌گرایانه مدرن و نوین می‌پندارند، و نفوذ و تأثیرگذاری او در ادبیات امروزی غیرقابل‌انکار است.»

خرید کتاب Madame Bovary

4- آناکارنینا اثر لئو تولستوی، از برترین آثار ادبی جهان
کتاب آنا کارنینا نوشته‌ی نویسنده روسی لئو تولستوی است که برای اولین بار در سال 1878 در قالب کتاب منتشر شد. بسیاری از نویسندگان آنا کارنینا را بزرگ‌ترین اثر ادبی نوشته‌شده در طول تاریخ می‌دانند و تولستوی نیز این اثر را اولین رمان واقعی خود نامید. این رمان در ابتدا به‌صورت سریالی از 1873 تا 1877 در مجله‌ی The Messenger Russian منتشر شد.

انارکارنینا رمانی پیچیده و تقسیم‌شده به هشت قسمت، با بیش از دوازده شخصیت اصلی، بیش از 800 صفحه، معمولاً در دو جلد عرضه می‌گردد. این رمان به موضوعاتی از قبیل خیانت، ایمان، خانواده، ازدواج، جامعه امپراطوری روسیه، هوس و تفاوت زندگی روستایی در برابر زندگی شهری پرداخته است. طرح داستان حول محور یک رابطه غیرمعمول بین «آنا» و یک سواره نظام به نام «الکسی کریلوویچ ورونسکی» می‌چرخد. انا و الکسی به خاطر شرایط سیاسی و خفقان حاکم بر محافل اجتماعی سنت پترزبورگ در جستجوی بخت و اقبال و رسیدن به یک زندگی عاشقانه موفق به ایتالیا فرار می‌کنند.

کتاب آنا کارنینا
از عناصر مهم طرح می‌توان به وجود قطار و حومه‌های شهر اشاره کرد. قطارها یک بن‌مایه تکرارشونده در رمان هستند که به‌عنوان نقطه مخالف اصلاحات لیبرال آغازشده توسط امپراطور الکساندر دوم در روسیه صورت می‌گرفت. همچنین، چند اتفاق مهم داستان در قطارهای مسافربری یا ایستگاه‌های راه‌آهن سن‌پترزبورگ یا در جای نه‌چندان خاص دیگری در روسیه اتفاق می‌افتد. از این رمان اقتباس‌های بسیاری صورت گرفته و رسانه‌ها و محافل مختلفی از آن الهام گرفته‌اند.

خرید کتاب Anna Karenina

5- بلندی‌های بادگیر اثر امیلی برونته، از شاهکارهای ادبی جهان
کتاب بلندیهای بادگیر تنها رمان امیلی برونته است که در سال 1847 تحت نام مستعار الیس بل منتشر شد. این رمان بین اکتبر سال 1845 و ژوئن سال 1846 نوشته شد. رمان بلندی‌های بادگیر و «اگنس گری» اثر خواهرش «آن برونته» توسط «انتشارات توماس نیوبی» قبل از موفقیت رمان «جین ایر» نوشته خواهرشان «شارلوت»، پذیرفته شد. پس از مرگ امیلی، شارلوت نسخه دست‌نویس بلندی‌های بادگیر را ویرایش کرد و نسخه ویرایش شده را به‌عنوان نسخه دوم در سال 1850 پس از مرگ امیلی منتشر کرد.

کتاب بلندیهای بادگیر
رمان بلندی‌های بادگیر اکنون یک اثر کلاسیک مشهور در ادبیات انگلیسی است. پژوهش‌ها و بررسی‌های اخیر و معاصر به شکل عجیبی دوقطبی است؛ این موضوع به دلیل انتقاد شدید و بی‌رحمانه داستان از فضای فکری و اجتماعی جامعه بسته دوره ویکتوریا است که مسائلی چون ریاکاری، اخلاقیات، طبقات اجتماعی و نابرابری جنسیتی را به چالش کشیده است؛ موضوع بعدی به خاطر فضای تاریک درون ذهن و ظاهر شخصیت‌های داستان است. «دانته گابریل روزتی»، شاعر و هنرمند انگلیسی، یکی از طرفداران پر و پا قرص این کتاب، این گونه فضاسازی داستان را توصیف می‌کند: یک عالم، یک کتاب، یک هیولای باورنکردنی، تمام وقایع گویا در جهنم رخ می‌دهد، انگار فقط مکان‌ها و مردم نام‌های انگلیسی به خود گرفته باشند. رمان بلندی‌های بادگیر شامل عناصر داستان گوتیک است، و یکی دیگر از جنبه‌های مهم و متفاوت آن وجود محیط مورلند می‌باشد.

خرید کتاب Wuthering Heights

6- غروب و تعصب اثر جین آستین، بهترین اثر کلاسیک قرن 18
رمان غرور و تعصب یک رمان عاشقانه است که در سال 1813 توسط جین آستن به چاپ رسید. این رمان روایت کننده داستان رشد عاطفی شخصیت اصلی الیزابت بنت است، که به خاطر قضاوت و داوری شتاب‌زده در برخورد نخست وارد یک کشمکش و ماجرای پیچ‌درپیچ می‌شود و سرانجام از اشتباهات خود درس گرفته و به تفاوت بین مسائل و موضوعات سطحی و ضروری در زندگی پی می‌برد. کمدی پنهان داستان در نمایش رفتارها، تحصیلات، ازدواج، پول و ثروت در دوره نیابت سلطنت انگلیس نهفته است.

«آقای بنت» از املاک لانگبورن دارای پنج دختر است، اما اموال او هرگز به هیچ‌یک از دخترهایش نمی‌رسد. همسرش نیز از این قانون مستثنی نیست. بنابراین، برای به دست آوردن ثروت پدرشان، حداقل یکی از دختران باید ازدواج کند تا بتواند از باقی اعضای خانواده پس از مرگ پدر حمایت و پشتیبانی کند.

رمان غرور و تعصب
رمان غرور و تعصب، به‌عنوان یکی از بهترین رمان های عاشقانه جهان روایتگر داستانی است که اهمیت ازدواج با عشق را نشان می دهد. این رمان عاشقانه، خوانندگان بسیار پرشور و دو آتیشه خود را دارد و تا کنون عنوان نخست لیست محبوب‌ترین کتاب‌ها در میان اندیشمندان ادبی را از آن خود کرده است.

خرید کتاب Pride and Prejudice

غرور و تعصب یکی از محبوب‌ترین رمان‌ها در ادبیات انگلیس است که راه را برای بسیاری از داستان‌های مشابه خود در ادبیات امروزی و مدرن، هموار کرده است. جالب است بدانید که تاکنون بیش از 20 میلیون نسخه از رمان غرور و تعصب به فروش رسیده و به بیشتر زبان‌های زنده دنیا نیز ترجمه شده است.

امید است که انتشارات جنگل توانسته باشد شما را با بهترین آثار کلاسیک جهان آشنا کند و خلاصه مفیدی در مورد هر یک از این کتاب‌ها به شما ارائه کند. در انتها اگر شما هر یک از 6 آثار نامبرده را مطالعه کرده‌اید، حتماً نظرات خود را در مورد این کتاب‌های ارزشمند با ما درمیان بگذارید.

امتیاز دهید :
4.32 امتیاز از 29 رای

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی