爱情故事

Novels and short story _ long story _ 爱情故事
شین براری

爱情故事

Novels and short story _ long story _ 爱情故事

شین براری
爱情故事

爱情故事
رمان بالای هجده سال
رمان سانسور نشده
رمان ممنوعه
رمان عاشقانه
رمان اندروید
رمان موبایل
رمان مجازی

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • 11 Mehr 01، 18:47 - کانون شاملو
    عالی
نویسندگان

Fan fiction

Monday, 7 Tir 1400، 01:33 AM
فن داستانی و مباحث قوانین کپی رایت و یا سرقت ادبی و یا زیر مجموعه های ان در سطح بین المللی کدامند ¿
آیا میدانید برای اینکه کسی و یا نویسنده و یا کارگردانی در خلق اثارش از شخصیت های داستانی شما بهره بگیرد میتوانید از او شکایت کنید؟
(نگاه کنید به سوالات متداول: "FanFic چیست؟) (نگارنده متن : شهروز براری صیقلانی #شین_براری )


ایا میدانید اگر از فن منحصر بفرد شما در داستان سرایی و یا کاراکتر های خلق شده توسط شما بی انکه رضایت شما را جلب کنند بهره بگیرند میتوانید از انان شکایت کنید ؟
وقتی نویسندگان داستان هایی با شخصیت های داستان های دیگر ، فیلم ها یا نمایش های تلویزیونی را در موقعیت های جدید یا ماجراجویی می نویسند ، این آثار "داستان داستانی" "ممکن است با چالش های قانونی روبرو شود زیرا شخصیت ها ، صحنه ها یا طبق قوانین مربوط به مالکیت معنوی ، از توطئه ها می توان از استفاده غیر مجاز محافظت کرد. به طور خاص ، نویسندگان طرفداران داستان می توانند با ادعاهای نقض حق چاپ یا مارک تجاری مواجه شوند. این صفحه حقوقی را که نویسندگان اصلی تحت قانون کپی رایت و علائم تجاری دارند توضیح می دهد و به نویسندگان داستان های هوایی اطلاعاتی راجع به زمان نقض آثار آنها و اینکه در نتیجه چه اتفاقی می افتد ، می دهد. نویسندگان می توانند از این اطلاعات برای درک مسائل حقوقی درگیر و جلوگیری از نقض آثار دیگران در هنگام ایجاد داستانهای داستانی استفاده کنند.

کپی رایت
مالک حق نسخه برداری می تواند بدون اجازه مالک ، شخص دیگری را از (1) کپی کردن ، (2) توزیع ، (3) اجرا یا (4) نمایش شخصیت ها منصرف کند. مالک همچنین می تواند کسی را از ایجاد (5) "کارهای مشتق شده" منصرف کند. اثر مشتق شده اثری جدید است که بر اساس مالکیت معنوی شخص دیگری بنا شده است. دنباله یک فیلم ، به عنوان مثال Rocky IX ، اثری مشتق شده است. داستان های تخیلی هواداری ممکن است آثار مشتق شده ای باشند زیرا از شخصیت های محافظت شده در حق کپی رایت از خلقت شخص دیگری استفاده می کنند.

اکنون که بسیاری از نویسندگان داستان های هواداری در اینترنت منتشر می کنند ، دارندگان حق چاپ می توانند با استفاده از موتورهای جستجو شخصیت های خود را به روش های غیرمجاز یا غیرمجاز مورد استفاده قرار دهند. بسیاری از مالکان سعی کرده اند که این استفاده را متوقف کنند ، و در نتیجه ، نویسندگان داستان های هواداری نامه هایی را دریافت کرده اند که به آنها می گوید داستان های خود را خارج از خط می گیرند (نامه های متوقف و لغو).

آیا داستان هواداری اصیل است یا فقط نوعی کپی برداری است؟

صاحبان حق چاپ اغلب می پرسند که چرا نویسندگان داستان نویسی فقط به چیزی بدیع نمی رسند. با این حال ، دانشمندان ، استفاده داستان های هواداری از شخصیت فرهنگی را با استفاده ادبی قبلی از افسانه مقایسه کرده اند. آنها افرادی را که ماجراهای جدیدی برای Buffy the Vampire Slayer می نویسند ، درگیر همان تعقیب افرادی هستند که قصه های بلند پل بانیان را تعریف می کردند. هر دو از شخصیتی استفاده می کنند که توسط نویسنده دیگری ساخته شده است و داستان جدیدی را روایت می کند.

نویسندگان داستان های هواداری را می توان به فرهنگ غالب گفتگو کرد. آنها اغلب به یک برنامه خاص مانند Star Trek وفاداری نشان می دهند ، اما از طرح استودیوی تلویزیونی نیز فاصله می گیرند. آنها بعضی اوقات شخصیت های جزئی را که در نمایش ها مورد توجه قرار نگرفته اند جشن می گیرند. به عنوان مثال ، ستوان Uhura ، زن آمریکایی آفریقایی تبار که توجه کمی به Star Trek اصلی داشت ، مورد توجه طرفداران قرار گرفته است. هنوز هم ، چنین داستان هایی ممکن است صاحبان حق چاپ قانونی را که به دنبال محافظت از تصویر خاصی از شخصیت های خود هستند ، تهدید کند. به عنوان مثال ، یک زیر ژانر داستان داستانی به نام "slash" روابط همجنسگرایانه بین شخصیت ها را توصیف می کند. برخی از دارندگان حق چاپ نمی خواهند شخصیت های آنها در موقعیت های سازشکارانه به تصویر کشیده شود.

علامت تجاری
هر کلمه ، نام ، نماد یا وسیله ای که توسط یک شخص مورد استفاده قرار می گیرد (یا قصد استفاده از آن را دارد) برای شناسایی کالاهای وی و تشخیص کالاهای وی از کالاهای فروخته شده توسط دیگران و نشانگر منبع کالا برای محافظت از علامت تجاری واجد شرایط است. ؟

صاحب علامت تجاری حق دارد به طور انحصاری از آن استفاده کند ، یا نام یا همان شخصیت او را مجوز دهد تا از سردرگمی مشتری جلوگیری کند و از سود دیگران از مالکیت معنوی مالک جلوگیری کند. به عنوان مثال ، شما نمی توانید "اسلحه های پرتوی جنگ ستارگان" را به بازار عرضه کنید ، زیرا LucasFilm حق این نام را دارد و مشتریان ممکن است این تصور را داشته باشند که تفنگ اشعه شما توسط LucasFilm حمایت یا تولید می شود. سوال اصلی در مورد ادعای نقض علامت تجاری این است که آیا احتمال سردرگمی برای مشتریان وجود دارد؟

شین براری
نوع دیگری از این تخلفات نیز وجود دارد ، به نام رقت علامت تجاری. اگر این استفاده پس از مشهور شدن مارک معروف و آسیب رساندن به کیفیت متمایز آن ، مالک یک مارک معروف مجاز است شما را از استفاده تجاری از یک مارک یا نام تجاری منصرف کند. والت دیزنی از این مفهوم برای جلوگیری از استفاده نویسندگان پورنوگرافی از سفید برفی یا زیبایی خفته در فیلم هایشان استفاده کرد. نویسندگان داستان های هواداری که کارهای خود را به صورت تجاری توزیع می کنند ، ممکن است علاوه بر نقض مالکیت معنوی ، به رقیق سازی علامت تجاری نیز متهم شوند.

چگونه این صفحات می توانند به من کمک کنند؟
همه داستان های هواداری نقض قانون نیستند - هدف از این صفحات توصیف مشکلات حقوقی احتمالی نویسندگان فن داستان است ، به این امید که نویسندگان بتوانند از این مشکلات جلوگیری کنند. در صورت دریافت نامه توقف و انصراف در ادعای نقض اثر دارای حق چاپ یا مارک تجاری شخصی ، این صفحه منبعی برای اطلاعات حقوقی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی